Toyota podľa svojich vlastných slov, vypočula všetky kritické námietky svojich zákazníkov a tie zapracovala do zmodernizovaného modelu. Táto 11. generácia vozidiel Corolla sa predáva ako sedan, hatchback a kombi pod označením Auris
Zmeny dizajnu sa dočkal ako exteriér, tak interiér. Vozidlo pôsobí opticky širším dojmom. Vo vnútri vozidla je, dlhšiu dobu očakávaná, multimediálna sústava Toyota Touch 2 s dotykovou obrazovkou a to už pre základnú verziu vozidla. Od strednej výbavy je za predným sklom namontovaná kamera, ktorá stráži kroky vodiča a nahráva okolité dianie.
Predchádza prípadným kolíziám, sleduje jazdné pruhy, skenuje značky a púšťa automaticky podľa potreby diaľkové svetlá.
Základným motorom je stále benzínová tisícštyrstovka s 73 kW a šestnástich ventilový štvorvalec 1,6 Valvematic s 97 kW s klasickou manuálnou prevodovkou, ktorá pracuje veľmi čisto, presne, bez prieťahov s ideálnymi dráhami radenia. Motor z nádrže vysaje na 100 km, podľa papierov okolo 5,6 litrov v skutočnosti pôjde asi o 6,9 litrov.
Pri jazde je vozidlo príkladne tiché, čo zapríčinilo aj nové, prepracované zavesenie kolies. Vďaka zadnej jednoduchej náprave nie je auto určené primárne k športovej jazde, ale je veľmi príjemné pre dlhšie trate. Sedačky sú celkom priestranné a sú nastaviteľné aj pre osoby s postavou 190 cm. V zadnej časti je príjemne veľké miesto pre nohy spolujazdcov.
Už od začiatku sa Toyota Corolla chválila veľmi kvalitnou a presnou dielenskou výrobou a napriek tomu bola stále ponúkaná v kategórii ľudové vozidlo. Vo vnútri vozidla možno získať pocit, že sedíte v priestrannom sedanu strednej triedy. Vozidlo je ponúkané v základnom prevedení za 12 800 Euro.
Za túto základnú cenu máte na voze LED svetlá denného svietenia, vyhrievané, elektrické spätné zrkadlá, sedem airbagov vrátane airbagu na kolená a kvalitné audio s technológiou Bluetooth.