Automobilka bude sídliť v priemyselnom parku v Nitre s ročnou produkčnou kapacitou 150 tisíc vozidiel. V závode sa zatiaľ bude vyrábať len model Land Rover Discovery, ktorý sa do teraz vyrábal na Britských ostrovoch na kompletnom spustení prevádzky sa výroba presunie na Slovensko. V pláne je aj výroba modelu legendárneho SUV Defender.
Jaguar Land Rover si vybral Slovensko najmä kvôli skúsenostiam v automobilovom priemysle a taktiež pre rozvinutú sieť dodávateľov. Výstavba priemyselného parku sa nezaobišla ani bez štátnej podpory, štát konkrétne prispel 125 miliónmi eur vo forme priamej investičnej pomoci. A na výstavbu závodu si vláda pripravila ďalších 500 miliónov eur. Pr porovnanie automobilka Kia v Žiline a PSA citroën Peugeot v Trnave nedostali toľko dokopy.
V momentálnej dobe automobilka JLR sa nachádza v dosť ťažkej situácii a na konci minulého roka zaznamenala 13% prepad predajov a skončila v červených číslach. Podpísali sa najmä o to fakty, že sa spoločnosti v Číne nedarí kým napríklad ako BMW a Mercedes zaznamenali rast v tejto časti sveta. Ďalej v Európe kde je stále menší dopyt po dieselových motoroch tiež nehrá JLR do karát keďže sú orientovaný najmä na naftové motory. Preto automobilka ohlásila elektrifikáciu od roku 2020.
Ako všetci vieme dátum odchodu Veľkej Británie z Európskej únie sa nezadržateľne blíži a aj to môže byť dôvodom prečo JLR prenáša svoju výrobu do strednej Európy. V prípade tvrdého Brexitu ak by Londýn a Brusel neuzavreli dohodu o vzťahoch po odchode z EÚ znamenalo by to zavedenie colných kontrol na hraniciach. Tento dôležitý fakt by mohol významne narušiť výrobno-dodávateľskú sieť.
Nitriansky závod je však odkázaný na dodávky mnohých dielov z Británie keďže model Land Rover Discovery bol vyvíjaný s tým, že sa bude vyrábať v Británii a k tomu sú aj vybraný dodávatelia. V prípade colných kontrol by sa prevoz dielov z ostrovov mohol výrazne spomaliť čo by negatívne ovplyvnilo fungovanie automobilky.